خرید خودرو در ترکیه انواع خودرو در ترکیه
نوشته شده توسط : نت نیوز



خودروهای ترکیه بنزینی و گازوئیلی هستند. خودروهای دیزلی (مازوت) در ترکیه محبوبیت بیشتری دارند زیرا مصرف سوخت هر دو 1 لیر از بنزین ارزانتر است. این خودروها نیز هر سال کمتر فرسوده می شوند.

نحوه خرید ماشین جدید در ترکیه

برای خرید ماشین در ترکیه جدید باید به شرکت مورد نظر خود مراجعه کرده و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. مراحل خرید و تحویل توسط شرکت انجام می شود و خودروی شماره گذاری شده به شما تحویل داده می شود. در صورت نداشتن پلاک میانی در این صورت برگه تحویل پلاک به شما داده می شود تا به مرکز چاپ پلاک مراجعه و آن را دریافت کنید.

نمایشگاه mobil ing ترکی

یکی دیگر از راه های خرید خودروی دست دوم این است که به نمایندگی خودرو که معمولا در یک مکان است مراجعه کنید و خودروی مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی از این نمایشگاه ها در اروپای استانبول و در کنار بازار توریوم و دیگری در باشاکشهیر واقع شده است.

مراحل خرید ماشین دست دوم در ترکیه

لازم است پس از مشاهده حضور و توافق بر سر قیمت خرید خودرو و گرفتن مشخصات خودرو شرایط را با شرکت هماهنگ کنید. مثلاً اگر بگویند «پارچه 2 رنگ» یعنی ماشین در 2 قسمت رنگ شده است. اگر به شما گفته شود "1 لباس جدید" به این معنی است که یک تکه تغییر کرده است و این 100% نویز فنی است. در این صورت به متخصص خودرو مراجعه می کنید. پس از پرداخت مبلغی در حدود 150 لیر رنگ خودرو و تمامی موارد فنی بررسی و گواهینامه صادر خواهد شد. در صورتی که نظر کارشناس با نظر شرکت یکی باشد این هزینه به عهده شما خواهد بود. در غیر این صورت مسئولیت آن به عهده شرکت می باشد. لازم به ذکر است که تمامی این موارد باید از قبل با شرکت به توافق رسیده باشد.

در این مرحله باید به دفتر اسناد رسمی (اداره ثبت احوال) مراجعه و خودرو را مطالبه کنید. دفتر نویسندگی معمولاً یک مترجم صوتی فارسی دارد تا مطمئن شود که مشکلی ندارید و خرید مناسبی انجام می دهید. در هنگام خرید خودرو کلیه هزینه های قبلی مانند مالیات و جریمه به عهده فروشنده است اما هزینه تعویض پاسپورت با مترجم 250 لیر می باشد.

بعد از ثبت نام در دفتر اسناد رسمی باید بیمه بگیرید که به آن بیمه می گویند و قیمت آن حدود 1000 لیر است. برای خرید ماشین در ترکیه از شرکت مهاجرتی کمک بگیرید.

پس از دریافت گواهینامه خودرو (کارت خودرو) 1 ماه فرصت دارید تا یک پلاک با نام خود را دریافت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که تمام این مراحل به پاسپورت و کد مالیاتی با آدرس ثبت شده نیاز دارد. شما می توانید با مراجعه به نزدیکترین ایستگاه پلیس مرکزی خود یک پلاک دریافت کنید. قبل از بازدید، شما باید از طریق سایت قرار ملاقات بگذارید، رندوو برخی از مغازه های اطراف پلیس نیز این زمان را برای شارژ هزینه می گیرند.

از همین اداره پلیس آدرس مغازه ای را هم می دهند که می تواند پلاک چاپ کند. در آنجا با هزینه 32 لیر یک پلاک جدید به شما تحویل می دهد. جدول تحویل شما از Ma تا Mz خواهد بود که برای خارجی های مقیم ترکیه معمول است.

سفر به ترکیه

قبل از اقامت در ترکیه و خرید خودرو در این کشور. حتما باید از این کشور دیدن کنید. برای بسیاری از ایرانیان، دالاهو سفر کاپادوکیا; سفر به قونیه و سفر به استانبول فرصت خوبی است تا بعداً با شهرهایی که می خواهید در آنها زندگی کنید و افرادی که می خواهید با آنها زندگی کنید آشنا شوید. به خصوص استانبول که بخش هایی از آسیا و اروپا را در خود جای داده است. بسیاری از مهاجران از سراسر جهان به اینجا می آیند. در این تور با تاریخ و فرهنگ ترکیه آشنا می شوید و خواهید دید که این کشور چگونه تاریخ خود را تغییر داده است. شادی ها و غم ها چیست؟ اکنون می توانید طبیعت ترکیه و آب و هوای آن را بشناسید. به عنوان مثال، روزهای بارانی و برفی استانبول و شهری که در آن زندگی می کنید را مقایسه کنید و ببینید آیا می توانید در این مدت تحصیل کنید یا سر کار بروید. سوار متروی استانبول شوید و در کافه های غیر توریستی توقف کنید تا فرهنگ خایان ترکیه را تجربه کنید. سپس به ترکیه نقل مکان کرد. برای خرید ملک و زمین در ترکیه یا خرید هر خودرویی در ترکیه می توانید از کارشناسان کمک بگیرید. دالاهو با سالها تجربه در برنامه ریزی سفر ترکیه شما را همراهی می کند.





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: